5 sposobów na uchwyty meblowe – metamorfoza komódki MOPPE

Cześć Wam,

w tym tygodniu z okazji cyklu „5 sposobów na …” chcę Wam pokazać kilka rozwiązań na uchwyty meblowe i przy okazji małą metamorfozę. Każda z Was na pewno zna słynną komódkę MOPPE z Ikei. Przez dość długi czas stała ona u mnie surowa, jednak przyszedł czas na zmiany. Większość jej metamorfoz opiera się na zmianie koloru, pomalowaniu jej w jakiś wzór, często z wykorzystaniem techniki decoupagu lub oklejeniem jej tkaninami czy tapetami ściennymi. A ja standardowo chcą zrobić coś inaczej postanowiłam, że malować jej nie będę, przynajmniej na razie 😉 W zamian za to zdecydowałam się dodać jej odrobinę biżuterii w postaci uchwytów. I oczywiście też nie tych kupnych tylko zrobionych samodzielnie.

 

5-sposobow-na-uchwyty-meblowe

 

1

 

3

Najpierw odwróciłam wszystkie szufladki i wyznaczyłam przekątne, dzięki czemu otrzymałam środki szufladek. W owych środkach nawierciłam dziurki.

2

 

wyznaczanie-srodka

 Pierwsza szufladka dostała filcową kulkę. Potrzebne mi były: filcowa kulka, śrubka, nakrętka, nożyczki oraz klej na gorąco. Z kulki wycięłam dziurkę wielkości główki śruby i wkleiłam ją. 

filcowa-galka

 

uchywt-filcowa-kulka

 

Druga szufladka otrzymała sznurkowy warkoczyk wykonany z trzech kawałków sznurków w różnych odcieniach szarości. Ze sznureczków zaplotłam warkoczyk, na końcach zawiązałam supełki i podobnie jak w poprzedniej wersji przykleiłam śrubki klejem na gorąco. Szufladkę podzieliłam na pół i wyznaczyłam dwa środki tak jak to widać na zdjęciu. 

sznurkowy-warkoczyk

 

uchywt-ze-sznurkowego-warkoczyka

 

Dla trzeciej, najdłużej szufladki potrzebny był najdłuższy uchwyt. Użyłam więc starego skórzanego paska do spodni. Wykorzystałam część z dziurkami, jedyne co musiałam zrobić to powiększyć dziurki nożyczkami tak, by pasowały do śrubek. końcówki wycięłam w trójkąty. 

skorany-pasekuchwyt-ze-szkorzanego-paska

uchwyt-ze-szkoranego-paska1

 

• Czwarty wariant to te same sznurki co w opcji drugiej, z tym, że jedynie zawiązałam supełek i pozwoliłam sznurkom luźno zwisać. W tej wersji nie używałam już śrubek tylko po prostu przewlokłam sznurki przez dziurki i wewnątrz szufladki również zawiązałam supełek. 

petelka-i-sznurek

 

sznurkowy-uchwyt

 

sznurkowy-uchwyt-1

 

Piąta propozycja to surowy drewniany kulisty koralik z przewleczonym kolorowym sznureczkiem.

drewniany-koralik-ze-sznurkiemuchywt-drewniany-koralik-ze-sznurkiem1

 

uchywt-drewniany-koralik-ze-sznurkiem

 

Moim ulubionym rozwiązaniem jest ukryta opcja numer sześć ;), czyli pętelka z rzemyka. Wewnątrz szufladki jest zrobiony supełek. Proste a jakie efektowne. 

uchywt-z-rzemyka

 

uchwyt-z-rzemyka

 

A tutaj komódka w całej okazałości:

komodka-na-wprost

 

komodka-na-tle-sufitu

 

Początkowo chciałam przygotować te propozycje ze względu na ten post i wtedy zdecydować, które podobają mi się najbardziej i takimi samymi ozdobić resztę szufladek, ale wiecie co? Podoba mi się tak jak jest teraz, kiedy każdy jest inny. Dopiero teraz mi się ona podoba i nabrała charakteru. Zgadzacie się ze mną? 🙂

 

 

Jeśli chcesz być na bieżąco polub mój fanpage na facebooku klik! oraz profil na instagramie klik!.

 

 

 

 

 

 Pozdrawiam, Joanna Król

 

 

 

 

Wszystkie prace oraz zdjęcia opublikowane na tym blogu są mojego autorstwa (chyba, że podpis pod zdjęciem wskazuje inaczej). Zabraniam ich kopiowania oraz wykorzystywania bez mojej wiedzy i pisemnej zgody.

 

16 uwag do wpisu “5 sposobów na uchwyty meblowe – metamorfoza komódki MOPPE

  1. Moppe jak zwykle rządzi. Widziałam ją już w tylu odmianach (nawet u mnie w domu aktualnie w trzech) a zawsze ktoś jeszcze wymyśli coś nowego 🙂 super, różne gałeczki wyglądają bardzo oryginalnie! Pozdrawiam

    Polubienie

Dodaj komentarz